Kosmosfera

Czego nie wolno reklamować?

Reklama nie jest całkowicie wolna od ograniczeń. Pewne usługi i produkty nie mogą się w niej pojawiać. Jakie? O tym niżej. Napoje alkoholowe. Swobodnie można reklamować jedynie napoje zawierające 0,5% alkoholu etylowego i bezalkoholowe. Reklamy piwa podlegają sporym ograniczeniom, a reklamy innych trunków nie mogą pojawiać się w środkach masowego przekazu. Leki. Dopuszcza się do …

Czego nie wolno reklamować? Czytaj dalej »

Jak cię widzą, tak cię kupią, czyli na co komu plakat?

Plakaty reklamowe wciąż są jedną z bardziej skutecznych form reklamy outdoorowej. Przede wszystkim cechuje je niska cena i wysoka skuteczność w docieraniu do masowych odbiorców. Dzięki zastosowaniu atrakcyjnych, przejrzystych grafik, z daleka nie trzeba nawet widzieć całego tekstu na plakacie, aby zrozumieć jego przekaz. Specjaliści od reklamy są zgodni, że większy format plakatu to większa …

Jak cię widzą, tak cię kupią, czyli na co komu plakat? Czytaj dalej »

Główne zasady projektowania skutecznych ulotek

Wiele firm uznaje ulotki za „must have”, ale niewiele stara się realnie zmierzyć ich skuteczność, uznając że niemożliwe. Wystarczy krótki spacer po mieście, aby zebrać kilka ulotek, ale na ile z nich choćby spojrzymy dwa razy? Zwykle ulotki dostajemy na ulicy, bierzemy je przez grzeczność i wyrzucamy w ciągu kilku następnych minut lub też chowamy …

Główne zasady projektowania skutecznych ulotek Czytaj dalej »

Jakie gadżety reklamowe produkuje się dla dzieci?

Gadżety reklamowe produkowane dla dzieci nierzadko niczym nie różnią się od tych, które teoretycznie przeznacza się dla dorosłych: długopisów, notesów, breloków, czapek, koszulek, balonów z nadrukiem czy smyczy. Można jednak wśród nich znaleźć typowo dziecięce przedmioty, takie jak kredki, skarbonki, zabawki, w tym maskotki, gry, karty do gier, jo-jo, skakanki, farby, zestawy szkolnych przyborów, klocki, …

Jakie gadżety reklamowe produkuje się dla dzieci? Czytaj dalej »

Dlaczego warto wykorzystywać displaye reklamowe?

Displaye reklamowe, zwykle wykonywane z kartonu pokrytego kolorowym nadrukiem, są ciekawą, przyciągającą wzrok formą promocji i reklamy. To rodzaj stojaków, przypominających regał z półkami. Produkowane są w różnych rozmiarach, z dużą liczbą potencjalnych form i możliwością dostosowania nadruku, dlatego można mieć pewność co do ich oryginalności i unikalności.  Różnorodność rozmiarów sprawia, że mogą stanąć zarówno …

Dlaczego warto wykorzystywać displaye reklamowe? Czytaj dalej »

Jak przygotować dobry plakat reklamowy?

Przygotowanie dobrego plakatu reklamowego można opisać kilkoma słowami i frazami. W mojej opinii są to: hasło, grafika, kolory, treść, układ. Hasło na plakacie powinno przykuwać uwagę na równi z grafiką. Musi zaciekawić potencjalnego klienta, skłonić go do poświęcenia plakatowi kilku chwil, zaszczepić w nim ideę wykorzystania produktu lub usługi i pokazać, co zyska, jeśli skorzysta …

Jak przygotować dobry plakat reklamowy? Czytaj dalej »

Co jest ważne w reklamie radiowej?

Radio jest medium, z którego na co dzień korzysta 70-75% Polaków, co daje ok. 22 milionów słuchaczy – codziennie. Jest to dość stała grupa, która z reguły jest przywiązana do określonej stacji i słucha jej w podobnych porach. Radio towarzyszy ludziom tuż po przebudzeniu, w drodze do pracy, w czasie pracy, w drodze powrotnej, często …

Co jest ważne w reklamie radiowej? Czytaj dalej »

Przygotowanie skutecznej reklamy prasowej

Reklamy w prasie wciąż pozostają jednym z ważniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Pomimo popularności Internetu, nie wszyscy z niego korzystają, przy tym rośnie liczba osób, które ograniczając czas poświęcany telewizji, a także nie zwracają uwagi na ulotki reklamowe. Wszyscy natomiast czytają prasę – gazety lokalne, tygodniki, miesięczniki branżowe i tak dalej. Przy porannej kawie, w …

Przygotowanie skutecznej reklamy prasowej Czytaj dalej »

Znaczenie DTP w reklamie

DTP to skrót od angielskiego wyrażenie desktop publishing, które oznacza publikowanie zza biurka. Oznacza ogół czynności związanych z przygotowaniem czegoś do druku. DTP polega na nadaniu ostatecznego, finalnego kształtu: jest związany z obróbką elementów graficznym, wprowadzeniem gotowego tekstu i jego korektą, rozmieszczeniem całości na stronie w atrakcyjny wizualnie i ciekawy sposób, który będzie zachęcał do …

Znaczenie DTP w reklamie Czytaj dalej »