Kosmosfera

Przygotowanie skutecznej reklamy prasowej

Reklamy w prasie wciąż pozostają jednym z ważniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Pomimo popularności Internetu, nie wszyscy z niego korzystają, przy tym rośnie liczba osób, które ograniczając czas poświęcany telewizji, a także nie zwracają uwagi na ulotki reklamowe. Wszyscy natomiast czytają prasę – gazety lokalne, tygodniki, miesięczniki branżowe i tak dalej. Przy porannej kawie, w …

Przygotowanie skutecznej reklamy prasowej Czytaj dalej »

Znaczenie DTP w reklamie

DTP to skrót od angielskiego wyrażenie desktop publishing, które oznacza publikowanie zza biurka. Oznacza ogół czynności związanych z przygotowaniem czegoś do druku. DTP polega na nadaniu ostatecznego, finalnego kształtu: jest związany z obróbką elementów graficznym, wprowadzeniem gotowego tekstu i jego korektą, rozmieszczeniem całości na stronie w atrakcyjny wizualnie i ciekawy sposób, który będzie zachęcał do …

Znaczenie DTP w reklamie Czytaj dalej »

10 najcenniejszych marek na świecie

O sile marki  w ogromnym stopniu świadczą nie tylko dochody, ale także jej rozpoznawalność. Istnieją takie, które bez trudu mogą mówić o globalnej rozpoznawalności, nawet jeśli znający je konsumenci sami nigdy nie korzystali z ich produktów. Poniższy ranking najpopularniejszych (i zarazem najbardziej dochodowych) marek został przygotowany przez magazyn Forbes. Za wszystkimi stoi nie tylko szeroki …

10 najcenniejszych marek na świecie Czytaj dalej »

Londyńskie centrum reklamy: Piccadilly Circus

Piccadilly Circus to plac i skrzyżowanie głównych ulic w londyńskim West Endzie, szeroko znane jako jeden z większych węzłów komunikacyjnych, miejsce spotkań i reklam, otoczone  przez atrakcje turystyczne, sklepy i restauracje. Z tego powodu jest jednym z obowiązkowych punktów programu dla wielu turystów przybywających do Londynu, którzy szczególnie dużo uwagi poświęcają fontannie z figurką Anterosa …

Londyńskie centrum reklamy: Piccadilly Circus Czytaj dalej »

Reklamowa rewolucja: miasta wolne od billboardów

Francuskie miasto Grenoble stało się pierwszym w Europie, które zdecydowało się zrezygnować z billboardów na ulicach. Jest to pierwszy krok w stronę oczyszczenia ulic z reklam, które zastąpiły ogłoszenia lokalnych organizacji i posadzone w tym roku drzewa. Do całkowitego pozbycia się reklam jeszcze daleka droga, ponieważ np. do 2019 wynajęte na reklamy zostały przystanki komunikacji …

Reklamowa rewolucja: miasta wolne od billboardów Czytaj dalej »

Reklamy i neony w światowej stolicy hazardu

Las Vegas z całą pewnością można nazwać stolicą hazardu. Miasto znane jest z licznych kasyn i hoteli, istnieją w nim setki sklepów i restauracji, a całość oświetlają charakterystyczne światła lamp i neonów, dzięki którym na ulicach zawsze jest jasno, a samo Vegas zdaje się nigdy nie zasypiać. Reklamy w Las Vegas kojarzą się niemal wyłącznie …

Reklamy i neony w światowej stolicy hazardu Czytaj dalej »

Times Square – reklamowe centrum świata

Mówiąc o marketingu i reklamach nie sposób nie wspomnieć o miejscu, które słynie z reklam i to one są jednym z głównych powodów, dla których zjeżdżają do niego turyści ze wszystkich zakątków kraju i świata. Co roku jest miejscem największego światowego Sylwestra. Mowa oczywiście o nowojorskim Times Square. Times Square to plac na Manhattanie, leżący …

Times Square – reklamowe centrum świata Czytaj dalej »

Świadomy konsument – jak wykorzystać jego potencjał?

Świadomy konsument – prosument- to osoba posiadająca szeroką wiedzę o markach i produktach, która dzieli się nią i swoimi spostrzeżeniami z innymi konsumentami. Termin nie jest nowy, powstał w latach 70., jednak dopiero wraz z rozwojem Internetu zyskał prawdziwe znaczenie i stał się znacznie bardziej widoczny. Prosumenci mogą być największymi pomocnikami marki – lub jej …

Świadomy konsument – jak wykorzystać jego potencjał? Czytaj dalej »