Jak przygotować dobry plakat reklamowy?

Przygotowanie dobrego plakatu reklamowego można opisać kilkoma słowami i frazami. W mojej opinii są to: hasło, grafika, kolory, treść, układ.

Hasło na plakacie powinno przykuwać uwagę na równi z grafiką. Musi zaciekawić potencjalnego klienta, skłonić go do poświęcenia plakatowi kilku chwil, zaszczepić w nim ideę wykorzystania produktu lub usługi i pokazać, co zyska, jeśli skorzysta z oferty.

Grafika musi jasno wskazywać na tematykę i na potencjalny zysk klienta: znakomity krem do twarzy, udane rodzinne wakacje w ciepłych krajach, szybki zastrzyk gotówki, znakomita aromatyczna kawa z kawałkiem pysznego ciasta. Klient musi patrząc na grafikę powinien nie tylko czuć się zainteresowany ale czuć się zachęcony do zakupu i przekonany, że ten produkt naprawdę jest mu potrzebny. I musi być to jego wniosek, nie nachalny nakaz plakatu.

Jaskrawe kolory z pewnością przyciągają uwagę, ale ich nadmiar męczy i utrudnia skupienie. Kolory powinny być jasne, czyste, żywe, ale nie nadmiernie jaskrawe. Wyróżniający się element może stanowić np. informacja o aktualnej promocji, jednak jej kolory i rozmiar nie mogą zdominować reszty.

Treść to, poza hasłem i grafiką, dalsza zachęta do zakupów. Może być to kilka krótko opisanych zalet produktu, garść informacji on nim, informacja o promocji lub wyprzedaży. Istotne jest ograniczenie treści do minimum. Nadmiar będzie zniechęcający, trudny do szybkiego ogarnięcia wzrokiem, a dodatkowo może wymusić zmniejszenie czcionki, przez co całość stanie się jeszcze bardziej nieczytelna.

Duże znaczenie ma również sam układ. Najistotniejsze elementy powinny znajdować się bliżej środka, nie na samej granicy. Choć próba bycia kreatywnym może być sporą pokusą, trudno będzie zaprojektować plakat, który będzie przy tym naprawdę czytelny i zachęcający. Dobry układ wymusza przejrzystość kompozycji.

reklamy na Times Square obniżka cen

Dodaj komentarz