Kalendarze z tłoczeniem na gorąco – jak projektować?

Kalendarze traktujemy przede wszystkim jako przedmioty użytkowe. Przydają się nam one w wielu wypadkach. Jednak gdyby ich wygląd nie miał znaczenia to wszystkie kalendarze wyglądałyby tak samo.

Tłoczenie na gorąco i dodatki na okładce

tłoczenie na gorącoDlatego też warto jest zastanowić się nad tym, jak dobrze zaprojektować takie kalendarze. Z pewnością to będzie zależało od tego o jakich kalendarzach myślimy. Na początku weźmy kalendarze książkowe z logo. Są one często zamawiane nie tylko przez firmy, ale również przez osoby prywatne, które chcą mieć kalendarz z własnymi inicjałami. Tutaj liczy się przede wszystkim okładka. Będzie ona wykonana ze sztywnego materiału, w wersji droższej może być obłożona skórą. Tutaj najczęściej stosuje się wzory geometryczne i wyraziste kolory jako dodatek, an przykład kalendarz jest czarny, ale ma zygzak w kolorze intensywnej czerwieni. Dzięki temu kalendarze z logo wydają się atrakcyjniejsze. Możemy również dopasować wnętrze takiego kalendarza. Dzieli się je na tygodniowe i na dzienne. Te drugie mają zazwyczaj miejsce na notatki przy danym dniu, dzięki temu możemy zapisać przy nich wszystkie spotkania i rzeczy jakie musimy zrobić.

tłoczenie na gorącoKalendarze z logo mogą różnić się czcionką, kolorem kartek, czy dodatkami, na przykład notesikiem na końcu. Do tego możemy takie kalendarze ozdobić poprzez najlepsze tłoczenie na gorąco. Jest to dodatnie kolorowego tłoczenia, na okładce. Może być wykonane w dowolnym kolorze. Takie srebrne inicjały, czy metaliczne logo firmy z pewnością będą się wyróżniały. Inaczej będziemy projektowali kalendarze trójdzielne dla firm. Tutaj liczy się przede wszystkim góra kalendarza. Tam znajdują się zdjęcia lub grafiki, jak również dane firmy. Wszystko musi być tak rozmieszczone, żeby było widoczne, a jednocześnie żeby kalendarz był atrakcyjny. Ważne jest dobranie zdjęcia, które w pomniejszeniu na kalendarz nadal będzie wyglądało dobrze. Dlatego też wybiera się zdjęcia pokazujące jeden obiekt, na przykład siedzibę firmy czy flagowy produkt. Do tego w jednym z dolnych rogów znajdują się dane teleadresowe firmy. Grafik z doświadczeniem z pewnością będzie umiał dobrze zaprojektować takie kalendarze trójdzielne dla firm. Są też inne kalendarze wiszące, takie jakie mają jeden miesiąc na jednej stronie. One dają nam więcej możliwości tworzenia.

Na takiej przestrzeni z pewnością można umieścić dobrej jakości zdjęcia czy duże grafiki. Wtedy dni miesiąca mogą znajdować się na dole strony, a liczy się przede wszystkim estetyka. Pamiętajmy, że przy projektowaniu najważniejszy jest pomysł.