Londyńskie centrum reklamy: Piccadilly Circus

Piccadilly Circus to plac i skrzyżowanie głównych ulic w londyńskim West Endzie, szeroko znane jako jeden z większych węzłów komunikacyjnych, miejsce spotkań i reklam, otoczone  przez atrakcje turystyczne, sklepy i restauracje. Z tego powodu jest jednym z obowiązkowych punktów programu dla wielu turystów przybywających do Londynu, którzy szczególnie dużo uwagi poświęcają fontannie z figurką Anterosa – jeden z greckich bogów miłości stanowi tu usosobienie filantropijnej miłości hrabiego Shaftesbury dla biednych. Co ciekawe, figura jest zwykle mylona z Erosem.

Pierwsze reklamy na Piccadilly Circus pojawiły się już w 1908 r. – plac został doceniony jako miejsce odwiedzane przez rzesze ludzi, a więc był odpowiedni na reklamy, mające trafić do najróżniejszych grup społecznych. Reklamy zmieniały się w ciągu ponad stulecia, od zwykłych, papierowych, przez wykorzystujące żarówki i neony, projektory komputerowe, ekrany i lampy LED. Te dwie ostatnie metody w ostatnich latach doprowadziły do zniknięcia neonów.

Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Piccadilly Circus

Dodaj komentarz