Mniej i bardziej oczywiste zalety billboardów

Reklamy widoczne z daleka pojawiły się już w starożytności – zaczęło się rysunków na ścianach budynków i karczemnych szyldów. Przekaz wizualny musiał być jasny i czytelny już z daleka, szczególnie iż wiele osób było wówczas analfabetami. czasy się zmieniły, ale wizualny aspekt pozostaje na czele gdy przychodzi do tworzenia nowej reklamy. Obecnie billboardy są jednym z ważniejszych przykładów reklamy outodoorowej, przyciągającej nowych klientów i zachęcającej do zakupów również tych starych. Nic dziwnego, że są tak popularne: mają liczne zalety.

  • Są widoczne z daleka nie tylko ze względu na swoje rozmiary, ale również położenie, czasem nawet o kilka metrów nad ziemią.
  • Są reklamą dostępną i widoczną nawet przez całą dobę, jeśli zostaną odpowiednio podświetlone w nocy.
  • Łatwo je zmienić, poprawić lub uzupełnić: szybko można zastąpić je zupełnie nową reklamą, dodać element np. informujący o aktualnej promocji czy też inny, tzw. puentę, która wyjaśnia sens niezrozumiałego wcześniej obrazka lub napisu.
  • Jest to stosunkowo tania metoda reklamy, która zapewnia jednak dotarcie do szerokiego i różnorodnego grona odbiorców.
  • Możliwość dopasowania do miejsca: na billboardzie może z powodzeniem pojawić się reklama spersonalizowana do konkretnego miasta, dzielnicy czy nawet ulicy. Taka reklama, jako bliższa przeciętnemu odbiorcy, może zostać lepiej przez niego odebrana.
  • Prostota i skuteczność przekazu – wystarczy jedno zdjęcie, hasło reklamowe i logo firmy. Prostsze billboardy mają większą szansę na sukces.
  • Ubarwiają miejski krajobraz, ponieważ są duże i kolorowe, a zdjęcia na nich zwykle pokazują znacznie przyjemniejsze widoki niż brudne, obdrapane mury. Z szarością i zwykłą nudą musieli się zmierzyć np. mieszkańcy brazylijskiego Sao Paulo, którzy dopiero po usunięciu billboardów zauważyli, jak ogromny miały one wpływ na wygląd miasta.

billboard

Dodaj komentarz