Przygotowanie skutecznej reklamy prasowej

Reklamy w prasie wciąż pozostają jednym z ważniejszych sposobów dotarcia do odbiorców. Pomimo popularności Internetu, nie wszyscy z niego korzystają, przy tym rośnie liczba osób, które ograniczając czas poświęcany telewizji, a także nie zwracają uwagi na ulotki reklamowe. Wszyscy natomiast czytają prasę – gazety lokalne, tygodniki, miesięczniki branżowe i tak dalej. Przy porannej kawie, w podróży, w poczekalni u lekarza. I to właśnie reklamie prasowej potencjalny klient poświęca więcej uwagi, dlatego powinna zostać starannie przygotowana.

  • Unikaj nadmiaru słów – wbrew pozorom im więcej słów, tym gorzej. Klientów najpierw przyciąga grafika, dopiero potem tekst, do tego mniejsza ilość słów to większa szansa na przeczytanie.
  • Zachęcaj, nie sprzedawaj – sprzedażą powinien zająć się sprzedawca, dlatego jeśli nie oferujesz gry płatnej smsem skup się na zachęcaniu do zakupu w sklepie lokalnym lub internetowym. Zaprezentuj zalety towaru na zdjęciu, tekst powinien być tylko jego uzupełnieniem, a grafika musi bronić się sama.
  • Zadbaj o układ tekstu – najbardziej przyciągać uwagę powinna informacja o głównej korzyści, jaką odniesie klient. Wyraźna powinna być także nazwa firmy oraz informacja o sklepie i stronie internetowej.
  • Przekonaj klienta do szybszej decyzji – informacje o ograniczonym czasie trwania promocji i liczbie produktów działają skutecznie, ponieważ nikt nie lubi, gdy okazja przechodzi mu koło nosa.
  • Dopasuj reklamę do prasy – lokalny sklep do lokalnych gazet, reklama specjalistyczna do pisma branżowego i tak dalej – skup się na dotarciu do grupy ludzi, którzy mają większe szanse na zostanie Twoimi klientami.
  • Postaw na częstotliwość – chociaż duża reklama przyciąga uwagę, to robi to jednorazowo. Częstsze reklamy w mniejszy formacie prędzej zostaną zapamiętane i docenione.

magazyny

Dodaj komentarz