Stoisko degustacyjne jako element wyposażenia sklepu

Każdy sklep czy każda firma powinny co jakiś czas organizować różne promocje, wyprzedaże, czy inne specjalne oferty, dzięki czemu przyciągają one więcej chętnych niż zazwyczaj. Czasem robi się obniżki cen na wszystkie produkty, czasem drukuje się gazetki informujące o nowych produktach, czy też reklamuje się sklep w inny niż dotychczas sposób.

Stoisko degustacyjne do stałego użytku

stoisko degustacyjneJest jednak jeszcze jedna opcja odnośnie takich działań. Jest nią stoisko degustacyjne do sklepu. Jest to zazwyczaj niewielka, przenośna konstrukcja stworzona z tworzywa sztucznego, sklejki, czy metalu i materiału. Zmieści się na pewno w każdym sklepie, a jego koszt nie jest wielki. Można zamówić takie stoisko na zamówienie z naszą grafiką i tekstem, są też uniwersalne białe lub kolorowe stoiska bez żadnych dodatków. Kiedy można wykorzystać takie stoisko? Na pewno jest ono świetne do prezentacji nowych produktów spożywczych. Mogą to być słodycze, wędliny, sery, napoje, czy jogurty. Jedynie mrożonek nie można w ten sposób zaprezentować. Dzięki możliwości degustacji klienci mogą się przekonać czy dany produkt im smakuje. Szczególnie jeśli jest to coś drogiego to wiele osób nie zaryzykowałoby jego kupna, skoro może okazać się niedobre.

stoisko degustacyjneMożliwość degustacji znosi ten problem. Stoisko degustacyjne można też stosować dla już znanych, ale rzadko wybieranych produktów. Mogą się one słabo sprzedawać ze względu na złą ekspozycję, brzydkie opakowanie, wysoką cenę, czy też mało zachęcający opis na pudełku. Jeśli klient zobaczy jedzenie wyłożone na ładne tacki ,czy salaterki to może się przekonać do takiego produktu. Taka akcja albo przyniesie korzyści i klienci zaczną wybierać dany produkt, albo też będzie to ostateczne potwierdzenie, że nie należy go zamawiać w hurtowni. Stoisko degustacyjne idealnie nada się na promocję. Wyróżnia się na tle standardowych regałów, więc klienci zwrócą na nie uwagę. Wtedy dajemy im możliwość spróbowania produktów i zwracamy uwagę na jego nową, niższą cenę. Stoiska dają nam również możliwość zorganizowania promocji razem z dostawcą. Wtedy możemy dostać produkty za niższą cenę, jeśli będziemy prowadzić akcję promocyjną na rzecz danej marki. Sklep na tym może tylko zyskać.

Jak widać stoiska degustacyjne przydają się w wielu wypadkach. Stanowią świetny sposób na zaprezentowanie nowych produktów klientom, do zachęcania ich do kupowania znanych marek, czy do pokazania oferty promocyjnej w sklepie. Z pewnością warto zainwestować niewielkie pieniądze w coś, co może przynieść nam takie korzyści finansowe.