Street art jako reklama

Street art wywodzi się z graffiti ale, jak sama jego nazwa wskazuje, jest sztuką, nie wandalizmem. To coraz częściej potwierdza fakt, że street art powstaje w pełni legalnie i na zamówienie.

Oryginalnie street art stanowi formę komentarza do otoczenia lub sposób na jego upiększenie. Jego płótnem są ściany, mury i ulica. Z biegiem czasu, gdy na tę formę sztuki zaczęto spoglądać przychylniej, marketingowcy zwietrzyli nową okazję na reklamę. Szczególną popularnością jako nośnik reklamy cieszą się tzw. rysunki 3D powstające na ulicach. Ponieważ malowane są w odpowiedni sposób, pozwalają na stworzenie iluzji głębi. Zawsze przyciągają uwagę, dlatego nic dziwnego, iż obok zwykłych dzieł pojawiły się również takie reklamujące konkretną rzecz. Na szczęście, wciąż powstają również zwykle street arty, mające wydźwięk społeczny lub humorystyczny, nie konsumpcyjny.

steet art - Breaking Bad  vigilante-367861_640

3D steet art

steet art - Doktor House

Osoby zainteresowane większą ilością przykładów mogą zajrzeć tutaj i tutaj.

Dodaj komentarz