Znaczenie DTP w reklamie

DTP to skrót od angielskiego wyrażenie desktop publishing, które oznacza publikowanie zza biurka. Oznacza ogół czynności związanych z przygotowaniem czegoś do druku.

DTP polega na nadaniu ostatecznego, finalnego kształtu: jest związany z obróbką elementów graficznym, wprowadzeniem gotowego tekstu i jego korektą, rozmieszczeniem całości na stronie w atrakcyjny wizualnie i ciekawy sposób, który będzie zachęcał do zajrzenia do tekstu. Obecnie ten termin zyskał szerokie znaczenie i odnosi się nie tylko do samego przygotowania tekstu do druku, ale także obsługę urządzeń, czyli drukarek, naświetlarek itd.

Desktop publishing ma zasadnicze znaczenie dla wizualnej atrakcyjności tekstu, dlatego nie może być lekceważony. Odpowiedni tekst i grafika posiadają potencjał, który łatwo można popsuć lub podkreślić, zależnie od jakości składu.

Termin DTP od pewnego czasu przestał odnosić się wyłącznie do reklam tradycyjnych, a zaczął także do materiałów cyfrowych umieszczanych w Internecie, które również wymagają prawidłowej obróbki i przygotowania do publikacji.

DTP

Dodaj komentarz